Kilka słów o cieniowaniu

Po mojej krótkiej wymianie komentarzy z Saijo, która stwierdziła, że na wszystkich blogach o projektowaniu radzą, by rozmywać cienie blurem (co krótko mówiąc jest morderstwem dla elementu i sprawia, że jest niesamowicie nijaki i wygląda jak z waty cukrowej) postanowiłam, że napiszę od siebie parę słów i może ktoś mnie posłucha i przestaniecie wszystko rozmywać. (!) Zapraszam do lektury.

Zacznę może od tego, że nie ma jakiegoś złotego schematu, który jest jedynym poprawnym i jak się go nie stosuje to można skończyć na stosie. Nie. W sztuce chodzi o efekty, nie o metodę. Chodzi o to, żeby znaleźć własny styl i przystosowywać techniki innych do swoich potrzeb. [blablabla]
Dość tego bełkotu. Do rzeczy!

Światło
Tak się złożyło, że światło na naszą postać pada od przodu, czyli w najprostszy sposób. W tym całym malowaniu nie chodzi o jakieśtam marszczenia, podkreślanie cycków i (tu wrzuć inne śmieszne określenia które stosujesz). Chodzi o światło. Idź do łazienki, stań przed lustrem i (oczywiście musisz być ubrany!) przez 5 minut analizuj jak układa się materiał twojej bluzki, jak układa się światło na tym materiale. Jeśli nie chce ci się ruszać, to możesz poszukać sobie zdjęć w internecie do pooglądania (panie na zdjęciach też muszą mieć ubrania! inaczej nic ci to nie da, przynajmniej w odniesieniu do tego o czym mam tutaj pisać... :D)

Korzystanie z wiedzy innych
Proponuję nie ograniczać się tylko do tzw. "blogów o projektowaniu" ale poszukać szerzej.
O tym jak należy rysować ubrania można by napisać książkę i jestem niemal pewna, że już ktoś to dawno zrobił. Ale po co nam książki, skoro mamy internet? Jest mnóóóóóóstwo świetnych tutoriali o grafice komputerowej i rysunku. Przygotowałam dla was krótką listę tego, co uznałam za pomocne.

http://darlingmionette.deviantart.com/art/Tutorial-Clothing-Folds-1-176116285
http://darlingmionette.deviantart.com/art/Tutorial-Clothing-Folds-2-176140835
http://solfieri.deviantart.com/art/Clothing-Folds-Tutorial-194453484
http://obi-quiet.deviantart.com/art/Clothing-Tutorial-Part-1-104173258
http://obi-quiet.deviantart.com/art/Clothing-Tutorial-Part-2-Pants-104464745
http://lizeth.deviantart.com/art/Clothing-textures-8805843

Co prawda te tutoriale są w języku angielskim, ale myślę że każdy zna go choć w podstawowym stopniu i co nieco zrozumiecie! Wierzę w Wasze umiejętności! Zawsze możecie pooglądać obrazki... ;)

P.S. Sama się sporo nauczyłam szukając tego dla Was.

Styl w butiku
Tutaj nie mam dużo do powiedzenia. Trzeba go po prostu wyczuć i się wpasować. Żeby wszystkie elementy grały razem. Kilka zasad:
1. Cieniujemy dość delikatnie, pędzlami o małym (10-20%) kryciu. Można zacząć od mocniejszych i potem stopniowo zmniejszać krycie.
2. Pracujemy na warstwach. W moim przypadku są to zazwyczaj: (od dołu)
  • warstwa z białym tłem
  • opcjonalna warstwa z paletą kolorów (np. do włosów)
  • manekin
  • wypełnienie ubrania
  • cienie 1 (najmocniejsze)
  • cienie 2 (średnie)
  • cienie 3 (dość delikatne)
  • (gdy potrzebne więcej/mniej to dostosowuję to do potrzeb OFC)
  • światła (jedna/dwie warstwy)
  • detale
  • kontur aka lineart (na dość małym kryciu)
  • więcej detali
3. Nie spieszymy się. Jeden element może zająć nawet dwie godziny.
4. Krycie warstw ustawiam tak żeby było ładnie i kombinuję z różnymi kombinacjami. Czasem duplikuję jakąś warstwę i ustalam dwa różne tryby przenikania (np. soft light i overlay).
5. Nikogo nie obchodzi czy to twój pierwszy czy osiemdziesiąty projekt i czy robiłeś go z kotem na kolanach albo nogami na biurku. Liczy się efekt końcowy.
6. Nie publikujemy prac z których nie jesteśmy zadowoleni. Inni też nie będą. Srsly!

Na koniec proszę, żeby swoją pierwszą pracę po przeczytaniu tych bzdur oznaczyć w komentarzu tagiem #CheckItOutTerra. Pooglądam sobie i pokomentuję ;)

Peace'n'Love
Rock'n'Roll
xoxo
Agata

5 komentarzy:

  1. fajne te tutoriale, które znalazłaś *~*

    OdpowiedzUsuń
  2. Święte słowa z tym rozmazywaniem, mnie ciągle uczyli żeby rozmazywać i przekazywałam to dalej, ostatnio przestałam (co prawda jeszcze czasem rozmazuję ale jednak...) i moje prace są o wiele, wiele lepsze.

    ~Otake

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ciągle słyszałam o rozmazywaniu, które mi ciągle nie wychodzi tak, jakbym chciała.
      ~Arachne

      Usuń
  3. A będą też jakieś screeny od Ciebie, jak Ty rysujesz? Bo chciałabym zobaczyć ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne strony, zaraz sam sobie je przestudiuję.

    ~Matthew Brooks

    OdpowiedzUsuń